Leto s bruškom | Dieťa.sk - Váš sprievodca svetom tehotenstva a rodičovstva

Leto s bruškom

Leto s bruškom

Obe moje tehotenstvá som prežívala v letných mesiacoch. Veľmi som si to užila. Hlavne preto, že som si nemusela obliekať niekoľko vrstiev oblečenia a na nohy stačilo obuť si „žabky“. Jeden celý mesiac som strávila vždy pri mori, kde som veľa plávala, cvičila jogu a jedla čerstvé ryby. 😊 Na čo nezabudnúť, aby vaše leto s tehotenským bruškom nič nepokazilo?

PITNÝ REŽIM

Pravidelný pitný režim je veľmi dôležitý. Hlavne v horúcich letných mesiacoch odporúčam vypiť pohár vody či inej vhodnej tekutiny každú hodinu. Nemala by to byť iba voda z vodovodu. V horúčavách náš organizmus stráca dôležité minerálne látky a stopové prvky, ktoré možno dopĺňať aj vďaka pestrému pitnému režimu. Príjemné osvieženie nám poskytne napríklad ovocná šťava, citronáda, ovocné čaje či minerálne vody s obsahom magnézia.

CESTA AUTOM

Najbližšie „slovenské more“ máme v Chorvátsku, no blízko je aj Taliansko. Je to vzdialenosť dostupná autom.

Ak sa v tehotenstve rozhodnete pre cestovanie autom, je dôležité myslieť na niekoľko dôležitých vecí:

  • pohodlné oblečenie, ktoré netlačí na bruško;

  • zvoliť sedenie na zadných sedadlách, kde si možno vyložiť nohy;

  • pravidelný pitný režim;

  • optimálne nastavenie klimatizácie;

  • prestávky na oddych po každej 1,5 hodine, maximálne po dvoch hodinách jazdy;

  • počas prestávky sa poprechádzajte, zacvičte si ľahké cviky;

  • zvoľte diaľnice (vyhýbajte sa dlhej jazde lesnými cestičkami, kde to priveľmi natriasa);

  • dĺžka cesty do 6 či maximálne 7 hodín s pravidelnými prestávkami a zmenou polohy;

  • na takéto dlhšie vzdialenosti cestujte maximálne do 30. týždňa tehotenstva;

  • majte pribalenú tehotenskú knižku.

CESTA LIETADLOM

Je pohodlná, ak netrvá dlhšie ako 2 až 3 hodiny. Tiež treba myslieť na niekoľko dôležitých vecí. V lietadle s vami cestuje viac ľudí, ktorí nemusia byť fit, je tam neustále zapnutá klimatizácia, stiesnený priestor na sedenie a celkovo obmedzený priestor na pohyb.

Na čo nezabudnúť?

  • Pri výbere miesta nie je prvoradý dobrý výhľad z okienka lietadla. Zvoľte radšej miesto pri uličke, ľahšie sa vám pôjde na toaletu, budete sa môcť častejšie postaviť a poprechádzať sa v uličke.

  • Letuške pri vstupe do lietadla oznámte, že ste tehotná.

  • Pribaľte si väčšiu šatku na zakrytie, cestovný vankúš, rúško.

  • Sprej s minerálnou vodou vás príjemne osvieži.

  • Dodržujte pravidelný pitný režim.

  • Pribaľte si hroznový cukor a niečo na jedenie.

  • Ak nemusíte byť pripútaná, poprechádzajte sa v uličke.

  • Zacvičte si dýchaciu gymnastiku – dýchajte do bruška, hrudníka.

  • Majte pribalenú tehotenskú knižku.

PLÁVANIE V MORI A V BAZÉNE

Kúpanie, plávanie a cvičenie v mori je pre tehotné vo všeobecnosti prospešné. Veľmi priaznivo pôsobí nielen na matku, ale aj na bábätko. Voda nadnáša, preto šetrí kĺby pred nadmernou záťažou, predsa len bruško váži o čosi viac ako inokedy. Srdce pracuje efektívnejšie. Pohyb v morskej vode pôsobí proti bolesti chrbtice, únave a zbavuje tehuľku pocitu ťažkých nôh. Blahodarne pôsobí na psychiku a má výborný relaxačný, regeneračný a antistresový účinok. Prenesiete sa do prostredia, v ktorom je práve vaše bábätko – príjemne uvoľnené, nadľahčované a masírované plodovou vodou.

Tipy pre bezpečné plávanie v mori:

  • zvoľte bezpečný vstup do mora;

  • používajte protišmykovú obuv;

  • plávajte, keď je more pokojné;

  • použite penový slíž alebo iné pomôcky na plávanie – možno ich výborne využiť nielen na plávanie, ale aj na cvičenie vo vode;

  • nepotápajte sa a nezadržiavajte dych;

  • neplávajte, keď spozorujete nečistoty, medúzy…

Cvičenie a plávanie v bazéne tiež odporúčam, ale bazén musí byť hygienicky udržiavaný. Do bazéna vstupujte len vtedy, keď v ňom nie je priveľa ľudí, aby ste predišli možnému zraneniu, kopnutiu…

Kúpanie v bazéne nie je vhodné, ak ste náchylná na zápaly močových ciest a mykózy. Na prevenciu si možno v zdravotníckych potrebách kúpiť tampóny, ktoré sú napustené esenciálnymi olejmi a chránia ženu pred infekciou. Pozor, v tehotenstve zabudnite na wellness v podobe vírivky, perličkového kúpeľa či sauny, a to kvôli baktériám a prehrievaniu bruška!

Mgr. Barbora Krchňavá Hanicová, dipl.fyz.
fyzioterapeutka
certifikovaná lektorka masáže bábätiek

www.studiomiracle.sk

Časopis Dieťa
Foto 123rf.com

 

 

ZAUJALI VÁS NAŠE ČLÁNKY?
Podporiť nás môžete predplatením časopisu Dieťa tu alebo kúpou časopisu Dieťa vo voľnom predaji.

 

 

 

 

 

O autorovi

Podobné články

0 komentárov

Zatiaľ bez komentára!

Môžete byť prvý, kto komentuje tento článok