výživa | Dieťa.sk

Tag "výživa"

Pražený ružičkový kel s hroznom a orechmi

8 šálok ružičkového kelu, 4 šálky červeného hrozna, 2 pl olivového oleja, 1 ČL sušeného tymianu, hrubozrnná soľ, čerstvo mleté čierne korenie, 2 ČL balzamikového octu, 2/3 šálky nahrubo nasekaných

Čínske egreše

Chlpaté plody aktinídie, ktoré poznáme pod názvom kivi, obsahujú oveľa viac vitamínu C ako citrusové plody. Tí, u ktorých nevyvoláva alergické reakcie, by ich mali jesť denne. Aktinídia čínska, ako

Perly na tanieri aj v pohári

S príchodom chladnejších dní sa nám viac žiadajú sýtejšie jedlá a náladu si neraz potrebujeme vylepšiť niečím „dobrým, sladučkým“. Nie je to žiadny prehrešok, ak použijeme kvalitné a hodnotné ingrediencie,

Hlavičky makovičky

Ešte pred niekoľkými rokmi takmer v každej záhrade stáli šíky „palíc“ ukončené makovicami. Dnes sa tento významný zdroj vápnika a ďalších dôležitých živín vytráca nielen z našich záhrad, ale aj z

Brokolicovo-hrášková kaša

Budeme potrebovať: 1 stredne veľký zemiak, ½ šálky ružičiek brokolice, ½ šálky mrazeného hrášku (v sezóne použijeme čerstvý), troška mletej rasce Ošúpaný a nakrájaný zemiak vložíme spolu s brokolicou do kastrólika. Zeleninu

Krémová mrkvová polievka s brokolicou

Budeme potrebovať: 1 väčšia mrkva, pár ružičiek brokolice, 10 g ryže, 1 čajová lyžička masla, 200 ml mlieka Malé ružičky brokolice umyjeme, uvaríme domäkka a odložíme bokom. Mrkvu očistíme, umyjeme a pokrájame

Kukuričné keksíky

Budeme potrebovať: 125 g kukuričnej múky, 250 g bielej špaldovej múky, 125 g masla, 130 ml mlieka (ryžové alebo kravské), 2 strúčiky cesnaku, 1 lyžička soli, 120 g bryndze, tvrdého

Cviklový šalátik

Budeme potrebovať: 250 g zemiakov na šalát, 200 g cvikly, 50 g mrazenej baby mrkvy, 50 g mrazeného hrášku, 50 g červenej cibule, 20 g sterilizovaných uhoriek, morská soľ, citrónová