Hummus s avokádom

7. augusta 2016 Články , Zdravie ide cez bruško
Hummus s avokádom

Hummus je pasta z cícera a tahini (pasta zo sezamových semienok).

Existuje veľa rôznych variácií na prípravu tejto  dobroty. Jedna z našich obľúbených je táto verzia bez tahini a s avokádom, ktorá sa volá aj guaca-hummus.

ČO BUDEME POTREBOVAŤ

1 – 2 šálky vareného cíceru (cícer na noc namočíme a na druhý deň uvaríme domäkka, môžeme použiť sterilizovaný cícer z plechovky alebo z pohára), ½ veľkého alebo jedno malé (tzv. Haas avokádo – s čiernou zvráskavenou kôrou), šťava z  ½ citróna, 1 strúčik cesnaku
Na dochutenie: soľ, čierne mleté korenie, lahôdkové droždie, čili  paprička pokrájaná nadrobno (ak by chcel niekto pikantnú verziu),  sušené paradajky (netreba ich nevyhnutne, iba ak by chcel niekto paradajkovú verziu – sušené paradajky namočte a nakrájajte na drobno), koriandrová vňať (viem, že ju na Slovensku ťažko dostať, takže ju môžete vynechať, prípadne použiť najemno nasekanú pažítku)

 

Do mixéra vložíme uvarený a vychladený cícer, avokádo (dužinu), cesnak a citrónovú šťavu. Mixujeme, až kým neostane hmota  krémová. Hummus dochutíme, prípadne pridáme papričky, paradajky alebo koriandrovú vňať. U nás ho jeme najradšej s tyčinkami z čerstvej zeleniny (mrkva, zelerové stonky, uhorka, cuketa, paprika…).

Zuzana Pinilla

Foto autorka

Dieťa 5/2015

Blog autorky s receptami www.masalladelgluten.com

Related articles

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!