Poistenci Dôvery majú pomoc odborníka poruke

7. septembra 2016 PR
Poistenci Dôvery majú pomoc odborníka poruke

Prvá komplexná služba telefonickej konzultácie s lekárom, navyše bezplatná a už čoskoro dostupná pre takmer tretinu slovenskej populácie.

Reč je o novinke DôveraLinka24, ktorá vstupuje po letnom testovaní v týchto dňoch do pilotnej prevádzky. Od 5. septembra má k novej službe prístup 150-tisíc poistencov Dôvery.

„DôveraLinka24 prinesie všetkým našim poistencom  lekára na telefóne 24 hodín denne, sedem dní v týždni. Môžu sa s ním poradiť o tom, čo robiť v prípade zhoršenia svojho zdravotného stavu, pri problémoch s pochopením odporúčaní po vyšetrení či po absolvovaní zákroku u  špecialistu. Telefonovať môžu pri pochybnostiach o ordinovanej liečbe a o vedľajších účinkoch liekov. Operátori služby poradia  aj v otázkach týkajúcich sa dostupnosti zdravotnej starostlivosti v okolí volajúceho,“ vysvetlil MUDr. Miroslav Halecký, projektový špecialista v Dôvere.

Samotná služba bude po plošnom spustení pre všetkých poistencov Dôvery na jar budúceho roka bezplatná a dostupná na celom Slovensku aj v zahraničí. Volajúci zaplatí len cenu hovoru podľa štandardnej tarify. Kvalitu a bezpečnosť poradenstva  zaručujú zdravotníci  s dlhoročnou praxou, ktorí majú po súhlase volajúceho zabezpečený prístup k jeho elektronickému zdravotnému záznamu v poisťovni. Pri poradenstve tak vedia zohľadniť lieky, ktoré má predpísané, doterajšiu liečbu vrátane vyšetrení u lekárov, hospitalizácie a prípadné zásahy záchranky.

Lekári a ďalší zdravotníci na DôveraLinke24 sú pripravení poradiť napríklad s informáciami o pracovnom čase najbližšej lekárne, odporučiť liek na bolesť hlavy alebo popísať režimové opatrenia pred CT vyšetrením čriev. Typické zdravotné ťažkosti, pri ktorých rada volajúcim pomôže najviac, sú chrípka, prechladnutie, akútne infekcie horných dýchacích ciest, zápaly močových ciest, alergie, bolesti chrbta, náhle hnačky, tráviace ťažkosti či menšie úrazy.

Nová službe je inšpirovaná  aj pozitívnymi skúsenosťami zo zahraničia. Príkladom je španielska zdravotná poisťovňa ASISA, ktorá zaznamenala počas desiatich rokov fungovania svojej telefonickej zdravotnej asistenčnej služby viac ako 500-percentný nárast volaní a vysokú spokojnosť svojich klientov.

„Prístup k anamnéze, čiže  k zdravotnej histórii  pacienta, zaznamenanej  v elektronickej dokumentácii poisťovne, permanentná dostupnosť a dlhoročné skúsenosti lekárov sú dobrým predpokladom, aby sa DôveraLinka24 stala prvou komplexnou telemedicínskou službou na Slovensku. Verím, že pacienti ju ocenia a pomôže im vždy, keď to budú potrebovať,“  zhrnul výhody novej služby Ing. Martin Kultan, generálny riaditeľ Dôvery.

Doterajšie skúsenosti nám potvrdzujú, že služba si medzi poistencami Dôvery nájde širokú skupinu používateľov. Od pracujúcich, ktorí nemajú čas chodiť k lekárom s menej vážnymi zdravotnými ťažkosťami, cez rodičov, ktorí sa pri nočných horúčkach svojich detí  nevedia rozhodnúť, ako postupovať. Služba je užitočná aj v situáciách, keď pacienti potrebujú poradiť, čo robiť do návštevy lekárskej ambulancie, keď je k nej zhoršený prístup, napríklad pre vzdialenosť, komplikovaný terén, dennú či nočnú hodinu alebo slabé dopravné spojenie. Rovnako môže pomôcť starším ľuďom, pre ktorých nie je vždy jednoduché navštíviť ambulanciu lekára či zdravotnícke zariadenie.

Ďalšie informácie na www.doveralinka24.sk.

Related articles

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!